entreprises

Self-storage: Franse markleider So We Store lanceert europees platform in België

Published on 18/09/2018 à 14:57

De Franse marktleider voor de verhuur van opslagruimtes tussen particulieren heeft België gekozen voor de lancering van haar Europese platform. Via So We Store, het grootste online platform voor de verhuur van opslagruimte tussen particulieren, kunnen huurders voortaan ook in België genieten van goedkope huurprijzen en een beveiligde online dienst.

logo so we store

Goedkoop, praktisch en veilig

So We Store is een platform waarop eigenaars hun opslagruimtes of enkele m2 in hun huis te huur kunnen aanbieden. Verhuurders zijn vrij om zelf de toegangsvoorwaarden te bepalen (wel of geen sleuteloverdracht), terwijl ze genieten van de So We Store-verzekering tegen onbetaalde huur. Deze dienst wordt gratis aangeboden.

Huurders die op zoek zijn naar opslagruimte vinden op het platform verschillende opties bij hen in de buurt en die tot wel 60% goedkoper zijn dan de klassieke opslagcentra.

Eenvoudig een zakcentje bijverdienen

De belangrijke speler in de deeleconomie biedt een sociale en duurzame dienst die meubelopslag toegankelijk maakt voor bescheiden budgetten en die bijdraagt aan de optimalisering van de vaak beperkte ruimte in stedelijk gebied.

Bovendien kan de verhuur van een box, een kelder of een extra kamer een mooi zakcentje genereren. Een garage van 12m2 levert gemiddeld 1600 euro per jaar op.

sowestore

Veilige verhuur, verzekerd door P&V

Zowel huurders als verhuurders profiteren van de beveiligde omgeving die het platform biedt voor de betaling van de maandelijkse huur. Bovendien genieten ze van de inbegrepen verzekering die So We Store biedt in samenwerking met de verzekeraar P&V.

‘Als coöperatieve verzekeringsmaatschappij zijn we ervan overtuigd dat So We Store een sterke toegevoegde waarde heeft, met een lovenswaardig businessmodel. We geloven sterk in het concept van de deeleconomie en de daarbij horende waarden van nabijheid en wederzijds vertrouwen.’ (Véronique D’Haese, Directrice B2B Partnerships, P&V Groep.)

België, een land vol potentieel

Het is geen toeval dat het Franse moederbedrijf heeft besloten om de verovering van Europa te starten in België. Als een van de dichtstbevolkte landen van Europa en met een verhuis-intensiteit van 28%, heeft de Belgische markt een enorm potentieel.

Het tekort aan opslagruimte is vooral voelbaar in de grote steden. Dit is overigens duidelijk terug te zien in de gebruikersgegevens van het Franse platform Jestocke.com, waar de grote meerderheid van de aangeboden opslagruimtes in stedelijk gebied ligt. Bovendien constateert het platform sinds 2016 een sterke groei van het aantal Belgen dat huuraanvragen doet in het Franse grensgebied. Laure Courty, oprichtster en CEO van So We Store: “We zijn erg verheugd dat we onze goedkope en praktische oplossing nu ook in België kunnen aanbieden”.

Over So We Store

So We Store bestaat in Frankrijk onder de merknaam Jestocke.com. De start-up die is opgericht in 2014 heeft de self-storage sector opgeschud door particulieren en bedrijven met elkaar in contact te brengen. In vier jaar tijd is het uitgegroeid tot de Franse marktleider voor self-storage tussen particulieren. Het platform omvat momenteel meer dan 8000 advertenties in meer dan 1000 steden.

De lancering van So We Store op de Belgische markt is het startpunt voor expansie naar andere landen in Europa.

Communiqué publié par Stappers Pauline
Published on 18/09/2018 à 14:57 sur 24presse.com
Sowestore.be

www.sowestore.be