Communiqué de presse Lundi 19 Juin 2017

Signomatic lanceert in samenwerking met Mental Health Europe de campagne 'jeziethetniet'

Het doel is om meer kennis te verspreiden over psychische aandoeningen en de schaamte die daar vaak mee gepaard gaat weg te nemen. Met behulp van stickers wil Signomatic mensen aanmoedigen te praten over een ziekte waar een taboe op ligt en helpen in de strijd tegen psychische aandoeningen.

#jeziethetniet

De geschiedenis van Signomatic

Signomatic is opgericht door de neven David Engstrand en John Eskilsson. David had een achtergrond in programmeren en ontdekte dat er weinig mogelijkheden waren om online borden te bestellen. Hij besprak met John het idee om mensen hun eigen borden te laten ontwerpen. Voordat John tijd had gehad om het bedrijfsplan uit te werken, had David de software al gemaakt en de eerste bordenmachine aangeschaft. Signomatic werd in korte tijd een groot succes. Alles leek voor de wind te gaan, maar toch was dat niet het hele verhaal. Ongeveer een jaar na de oprichting van het bedrijf kreeg David psychische klachten. Het veranderde zijn leven. Na een worsteling van twee jaar, maakte David een einde aan zijn leven.

#jeziethetniet - Stickers die het verschil maken

Ter ere van David en alle andere mensen die in stilte aan psychische klachten lijden is de campagne #jeziethetniet in samenwerking met MHE gelanceerd. Als het goed met iemand lijkt te gaan, kan hij of zij toch mentale problemen hebben. We vinden het nog steeds lastig om in het openbaar over psychische problemen te praten. Vaak zijn de problemen onzichtbaar. Met stickers met de tag #jeziethetniet wil Signomatic het stigma rond psychische aandoeningen wegnemen en het onzichtbare zichtbaar maken. De stickers worden in verschillende maten aangeboden en kunnen op de website van Signomatic besteld worden.

De volledige opbrengst gaat naar de organisatie Mental Health Europe (MHE) die zich inzet voor een samenleving die aandacht heeft voor psychische aandoeningen en ze actief bestrijdt, en waarin mensen met psychische problemen gerespecteerd worden en de hulp krijgen die ze nodig hebben. Een samenleving waarin niemand zichzelf van het leven wil beroven.

Ga voor meer informatie over de campagne naar: www.signomatic.be/nl/jeziethetniet

Signomatic

De bordenfabrikant Signomatic begon in 2008 met de online verkoop van kunststof borden. Sindsdien is het assortiment snel uitgebreid en zijn er meer dan twee miljoen borden geleverd in meer dan tachtig verschillende landen wereldwijd. Signomatic kan een echt succesverhaal genoemd worden, maar de weg hiernaartoe is niet altijd makkelijk geweest.

logo signomatic

Rédacteur : Signomatic Envoyer à un ami