tourisme

Click and Boat : Het trendy & Frans 'sharing economy' platform, kent sinds twee jaar een explosieve groei

Published on 13/10/2015 à 12:23

Click & Boat is een jonge Franse Startup die particuliere booteigenaren en boothuurders sinds bijna twee jaar verbindt. Deze innovatieve en dynamische Startup surft op de golf van de “sharing economy” (ook wel deeleconomie genoemd) net als Airbnb, Snappcar of Blablacar. Het bedrijf werd opgericht door Jeremy Bismuth en Edouard Gorioux en is nu de marktleider in Frankrijk.

De sharing economy breekt de markt open, ook met het varen

Verspreid in twintig landen, in ongeveer 200 havens, biedt Click & Boat meer dan 2 000 boten (zeilboten, jachten, motorboten, catamaran, semi-rigid, jetski’s, ... ) van particulieren aan.

Inderdaad, Click & Boat is het resultaat van een duidelijk feit: miljoenen boten in Europese havens worden alleen een paar dagen per jaar gebruikt (ong. 10 dagen).

Daarnaast worden booteigenaren jaarlijks geconfronteerd met hoge kosten: het gemiddelde jaarlijkse budget van een boot is 10 % van de originele prijs van de boot.

Eigenaren kunnen nu met Click & Boat genieten van hun passie en tegelijkertijd de kosten verlagen door hun boot eenvoudig en veilig te verhuren.

Huurders besparen tot ongeveer 35 % vergeleken met een conventionele huurder. Dankzij dit systeem is iedereen meer dan tevreden: op een schaal van duizend adviezen is de gemiddelde classificatie 4.8 / 5 met 96 % positieve beoordelingen.

Drie Mogelijkheden voor een perfecte moment

Click & Boat richt zich op personen die op zoek zijn naar een boot voor uitstapjes, voor een dag, een weekend, een week of zelf meer. De boten worden geboekt via de website of de mobiele app en aangeboden volgens 3 formules:

1 - Huren zonder schipper van 24 uur tot een week :
Dit is een huur contract waar in ieder geval minimaal één persoon een vaarbewijs nodig heeft. Zo kan men op vakantie met vrienden of met het hele gezin privé genieten van de zee.

--> Een week op vakantie met kleine matrozen? Vanaf € 1887 per week huurt Michèle haar zeilboot in Ajaccio.
--> Moeilijk om op vakantie te gaan met het hele gezin? Strong is de voormalige sleepboot van Giovanni en is omgebouwd tot een jacht. Dit jacht is geschikt voor vijftien man voor ongeveer € 75 per persoon per nacht in het hoogseizoen.

2 - De "Co – navigatie”:
Geen vaarbewijs, of geen zin om achter het roer te staan? Geen probleem, Click & Boat biedt de mogelijkheid om samen te varen: slim en sociaal! De eigenaar van de boot of een schipper is aan boord en staat achter het roer.

--> Thierry biedt aan om als de schipper aan boord van zijn zeilboot achter het roer te staan zodat u van uw dag geniet met vrienden in de kreken van Cassis. Vanaf 72 € per dag per persoon.
--> Zin in avontuur? Begeleid door Fred de eigenaar, kunt u in Tromsø, in het noorden van Noorwegen, aan boord van de Fredoya de wereld verkennen voor ongeveer € 1.000 per week in de zomer.

3 - Kade-verhuur :
De meest originele optie. De boot wordt als een hotel kamer verhuurd en niemand vaart; het schip ligt dus aan de kade. Een ideale optie voor een origineel verblijf of om toch van een boot te genieten zonder te hoeven varen.

--> Zin in een weekendje Parijs? Emmanuel verhuurt zijn woonboot op de Seine voor € 132 per nacht.
--> Een groot gezin of veel vrienden? In het eiland Porquerolles biedt Alain zijn Beaufort 16m voor € 389 per nacht.

Deze drie formules bieden verschillende keuze aan eigenaren en huurders die afkomstig zijn uit Frankrijk of elders. Huurders kunnen dus een boot tegen lagere kosten huren met veel gezelligheid; en booteigenaren hun jaarlijkse kosten verlagen dankzij het verhuur van hun boot waarbij zij zelf over de beschikbaarheid beslissen. Geprezen door de pers en door zijn gebruikers, is Click & Boat trots op haar 12.000 regelmatige gebruikers in een periode van minder dan tweejaar tijd. En om de eigenaren en huurders gerust te stellen, gaat Click & Boat verder door een verzekering aan te bieden die verhuurder en huurder tot 8 miljoen euro dekt voor de verhuur van boten tussen particulieren.

Kerngegevens huurders

- Meer dan 200 havens in de wereld
- Meer dan 2 000 boten
- Meer dan 20 000 leden
- Meer dan 5 000 Klanten beoordelingen
- Huidige groei: 1 000 % in 2015
- Meer dan 2 Millionen Euro inkomsten voor de booteigenaren

Een mobiele app (iPhone en Android)

Sinds een paar maanden is een mobiele app verkrijgbaar, de eerste mobiele app in de nautische wereld om een boot te boeken, ongeacht de locatie. Deze app is gratis beschikbaar in de App Store en op Google Play. Hiermee kan een huurder een boot huren van een eigenaar overal in de wereld in slechts een paar klikken.

Wie zijn we?

Het team van Click & Boat bestaat uit een tiental medewerkers met verschillende achtergronden en vergelijkbare vaardigheden. Één ding hebben zij gemeen: hun passie voor de “sharing economy” en het varen. Het team is verdeeld in drie business units: Business Developer (Sales en customer relations ), IT Ontwikkeling ( Front, Back en mobiel) en Marketing / Communicatie ( SEO, SEA en RP ). Click & Boat groeit nog steeds en werkt plannen uit om het team te verdubbelen voor het komende seizoen.

www.clickandboat.com

Communiqué publié par SINOPOLI Camille
Published on 13/10/2015 à 12:23 sur 24presse.com
CLICKANDBOAT SAS