mode-beaute

FABIENNE DELVIGNE « Sublimating throught difference »

Published on 25/10/2019 à 14:02

Het ideale salontafelboek voor de eindejaarsfeesten Voorwoord door Diane Von Fürstenberg en Stéphane Bern.
Ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van MAISON FABIENNE DELVIGNE brengt FABIENNE DELVIGNE haar creaties samen in een exclusief boek.

press kit
download images here

1 editie in het Frans en 1 editie in het Engels
Beschikbaar vanaf half november 2019
Koop het boek op onze eShop : www.fabiennedelvigne.be/eshop/sublimer

boek delvigne

« Fabienne is een vrouw met lef die meer dan één pijl op haar boog heeft en haar bruisende levensenergie ten dienste stelt van haar kunst. Fabienne heeft magische handen! » Diane Von Fürstenberg

" Is er een mooiere en glorieuzere titel dan die van 'Queen’s Milliner' ? " Deze vraag stelt Stéphane Bern zich in het voorwoord van het boek dat verschijnt ter gelegenheid van het dertigjarig bestaan van MAISON FABIENNE DELVIGNE.

Naarmate we verder bladeren ontdekken we zeer tot onze vreugde de passie die deze Belgische onderneemster, perfectioniste tot in de kleinste details, drijft. Fabienne is niet alleen hofleverancier van verschillende Europese hoven, haar creaties voor ieder die haar Brusselse boudoir-atelier binnenkomt, getuigen van dezelfde elegantie.

Doorheen het boek zal de lezer haar unieke en spannende parcours ongetwijfeld waarderen.

Onderscheid door finesse

FABIENNE DELVIGNE is een karaktervolle vrouw die haar creatieve talent ten dienste stelt van vrouwen van wie ze de schoonheid wil sublimeren door het verschil te maken.
De hoeden die ze ontwerpt, zijn een ware ode aan de fijne esthetiek. Haar ontwerpen worden gemaakt vanuit een uitzonderlijk meesterschap en geven telkens weer blijk van durf en moderniteit.
Door de jaren heen is Onderscheid door finesse het handelsmerk geworden van de unieke stukken die zij in haar atelier maakt.

Een exclusieve en eigentijdse signatuur

In elke nieuwe collectie creëert MAISON FABIENNE DELVIGNE uitzonderlijke stukken waarin alle definities van vrouwelijkheid - lichtheid, ronding, durf - op delicate wijze verwerkt worden, samen met een subtiele hedendaagse toets die hen zo uniek maakt.
Fantasierijk traditioneel of voorzichtig uitbundig, haar hoeden zijn het resultaat van een opmerkelijke knowhow waarvan slechts een handvol ontwerpers het geheim nog kent.

chapeau delvigne

Een exclusieve en eigentijdse signatuur

illustration chapeau

Diverse bronnen van inspiratie

Het levenspad van Fabienne blijkt een onuitputtelijke bron van inspiratie. De eigenheid van haar ontwerpen weerspiegelt de diverse culturele en artistieke invloeden waaruit zij haar inspiratie put en toont een resoluut modern imago van een vrouw die haar plaats heeft weten te vinden in de wereld van de elegantie.

De inspiratie die ze haalt uit de kunst in al haar vormen en de magie ervan vertaalt zich in haar creaties door vloeiende lijnen en een spel van plooien, transparantie en het gebruik van lichte stoffen die de elegantie van het vrouwelijke silhouet benadrukken terwijl de natuur waar ze zo van houdt haar de emotie van het moment bezorgt.
Als een volleerd kunstenares tekent zij de wereld om haar heen tot op het punt van het creëren van iconische mode-objecten.

Curves en tegencurves

Fabienne heeft altijd van rondingen gehouden, in haar creatieve werk hebben rechte lijnen geen reden van bestaan. De vormen die zij ontwerpt, suggereren sensuele bewegingen en elegante welvingen om het silhouet nog beter tot zijn recht te laten komen, om een glimlach te brengen op het gezicht van de vrouw voor wie het ontwerp bestemd is.

Zo wordt dans geboren, door elegant geklede vrouwen die door hun sierlijke tred hun hoeden laten golven op het ritme van de beweging.

chapeau fudji

Gracieuze durf

FABIENNE DELVIGNE onthult in een prachtig creatief en impulsief gebaar de schoonheid, zuiverheid, lichtheid en emotie van het moment door middel van hoeden waarbij ze er niet voor terugdeinst komaf te maken met alle bestaande ideeën over vrouwelijkheid.
Bevrijd van deze normen slaagt ze erin verder te gaan en haar persoonlijkheid en stijl op te leggen. Net deze smaak voor vrijheid en durf wil ze graag overbrengen op haar klanten.

Geheel in contrast met de academische conformiteit getuigen haar collecties, seizoen na seizoen, van een uniek artistiek temperament.

Teksten : Catherine Seiler, journalist en auteur
Uitgeverij :   Marot

30,5 X 25 mm
192 pagina's